פרח לדעת

ימי העשרה מקצועיים לצוות מטפלות הפרא רפואי

רשת פרח שמחה
להזמין אתכן
לשלושה ימי העשרה מקצועיים!

מכאן תצאי
יודעת יותר!

זה הזמן לקחת את הידע שלך צעד אחד קדימה

זו השנה השלישית לימי העשרה והשתלמות עם מיטב המרצות והאוטוריטות מוזמנת לבחור יום אחד ממנו תצאי יודעת יותר!

הכניסה לעובדות פרח חינם

הכניסה לעובדות פרח חינם

Group 31

יום העשרה מקצועי
במשחק ומשחקיות

גב' רותם חלילי

קלינאית תקשורת התפתחותית M.A

מדריכה מוסמכת

מהמשחק הפונקציונלי לסימבולי  התפתחות, תיווך ומשמעות בטיפול בילדים על הספקטרום האוטיסטי

המעבר ממשחק פונקציונלי לסימבולי מייצג התפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית משמעותית.
במשחק פונקציונלי, ילדים משתמשים בחפצים בהתאם לתפקידם המוכר. במשחק סימבולי, הם מייחסים לחפצים משמעות מעבר לפונקציה שלהם. אצל ילדים עם אוטיזם, המעבר הזה מאתגר במיוחד בשל קשיים בתפיסת ייצוגים מופשטים, דמיון ויכולת זיהוי הקשרים רגשיים וחברתיים. פעמים רבות, המשחק שלהם נותר קונקרטי וממוקד בפעולות חוזרות או פונקציונליות בלבד.
ההרצאה תתייחס לאתגרים בהערכת רמת המשחק בילדים עם אוטיזם ותעלה דילמות סביב השאלה מהו התיווך מותאם במעבר ממשחק פונקציונלי לסימבולי בילדים עם אוטיזם.

מה נלמד?

  • נבין לעומק את שלבי ההתפתחות של המשחק: איך נראה המעבר מפשוט למורכב, מקונקרטי למופשט, ומה זה אומר מבחינה התפתחותית אצל הילד
  • נלמד לזהות אבני דרך במשחק של ילדים עם אוטיזם: מתי

המשחק נשאר תקוע בשלב הפונקציונלי, מתי יש ניצנים של משחק סימבולי, ואיך זה משפיע על תחומי התפתחות נוספים

  • נקבל כלים מעשיים להערכת רמת המשחק: איך להבחין בין סוגי המשחק השונים, מה נחשב התקדמות ומה מעיד על קושי
  • נדון באסטרטגיות התערבות מותאמות:
  • כיצד לתווך נכון את המעבר למשחק סימבולי
  • איך להתאים את רמת התיווך ליכולות הילד
  • מתי וכמה להתערב במשחק
  • נכיר דילמות טיפוליות שכיחות בעבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי בתחום המשחק,
  • ונדון בדרכים להתמודדות איתן

גב' ורדית קילנדר

מרפאה בעיסוק נוירו התפתחותית

מדריכה בכירה בקורס בובט ילדים ותינוקות

משחק בלי גבולות
תהליך החשיבה הקלינית בהתאמה והנגשת המשחק עבור ילדים בגיל הרך עם עיכוב התפתחותי.

כמרפאה בעיסוק, אני מזמינה אותך למסע מרתק לתוך עולם המשחק הטיפולי. יחד נגלה כיצד משחק, שנראה פשוט כל כך, יכול להפוך לכלי טיפולי רב עוצמה בעבודה עם ילדים בעלי עיכוב התפתחותי.

מה נלמד?
בהרצאה נעסוק בשאלות מפתח כמו:

  • איך קובעים מטרות טיפוליות דרך משחק?
  • מהם מרכיבי ההצלחה בטיפול באמצעות משחק?
  • כיצד מודדים התקדמות?
  • מהי משחקיות ואיך היא משפיעה על הטיפול?
  • אילו התאמות יכולות לשפר את חוויית המשחק?
  • כיצד מפתחים תחושת מסוגלות דרך משחק?
ימים
שעות
דקות
שניות
Group 20

150

Group 17

8:45-14:15

Group 14

אולם יד שרה
שדרות הרצל 124 ירושלים

ז בשבט
5.2.25

יום רביעי
5.2.25

ארוחת בוקר מפנקת

יום העשרה מקצועי
עיבוד סנסורי בגיל הרך

Group 22

גב' חוליה זלצמן

MSc.OT מרפאה בעיסוק בעלת ניסיון קליני, מומחית בגישת אינטגרציה סנסורית וקשיים בעיבוד סנסורי.

הבנת השונות הסנסורית בין ילדים והשפעתה על תפקודם

בהרצאה נלמד איך התאמה מדויקת של הסביבה הטיפולית לצרכים החושיים של הילד משנה את חווית הטיפול כולה.
נבין כיצד חשיבה סנסורית בטיפול הפרא-רפואי משמשת כאמצעי למקסום השפעת הטיפול ומובילה לתוצאות מיטביות. 

מה נלמד?

עיבוד סנסורי בהקשר של אכילה: תתייחס להיבטים הרב מקצועיים הקשורים באכילה ועיבוד סנסורי אצל ילדים: פיתוח מיומנויות אכילה, אחיזה, מנח ישיבה, היבט רגשי ועוד.

מה בין עיבוד סנסורי וסרבול מוטורי?

בהרצאה נדון בבעיות נפוצות אצל ילדים עם סרבול מוטורי, נזהה מה נובע מקושי בעיבוד סנסורי ונסקור דרכי התערבות אפשריים לכל מקרה.

פרופ' יפית גלבוע

מרפאה בעיסוק, ראש בית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית בירושלים.

איך אני חש? מה הפרופיל החושי שלי?

המיומנויות החושיות הן המפתח דרכו ילדים חווים ולומדים את העולם – מהאופן בו הם משחקים, דרך היכולת שלהם לתקשר, ועד להתפתחות הרגשית שלהם.
בהרצאה נסקור את מבנה מערכת העצבים, מעגל קלט – עיבוד – פלט, נציג את התיאוריה ספי התחושה ואת מודל היסוד החושי של דאן, ונקבל כלים להערכה והתערבות עם ילדים.

מה נלמד?
מבנה מערכת העצבים והשפעתה על התנהגות
הבנה מעמיקה של הקשר בין עיבוד חושי והתנהגות
כלים מעשיים להתערבות מותאמת

ימים
שעות
דקות
שניות
Group 20

150

Group 17

14:15 - 8:45

Group 14

מרכז פיסגה
רח' יגאל אלון 30 תל אביב

ז בשבט
5.2.25

יום שלישי
25.2.25

ארוחת בוקר מפנקת

יום העשרה מקצועי
מתאוריה למעשה החינוכי והטיפולי בגיל הרך

Group 23

פרופ' אתי דרומי

קלינאית תקשורת – מומחית באוטיזם מרצה וחוקרת באוניברסיטת תל אביב, מחברת הספר "אוטיזם – מסע להבנת הרצף" והקורס המקוון "אוטיזם אחד על אחד"

כותרות בעיתונים וידע מוכח

נשוחח על מיתוסים מוכרים ממצאים בדוקים וטענות חסרות בסיס עובדתי אבחון והערכה: תקשורת, שפה ודיבור.

הדרכה ושיתופיות עם משפחות מיוחדות:

מהו תפקיד המטפל בהדרכת הורים, נקבל כלים בכדי לגייס הורים להיות מעורבים יותר בתהליך הטיפולי.

ימים
שעות
דקות
שניות
Group 20

150

Group 17

14:15 - 8:45

Group 14

מרכז פיסגה
רח' יגאל אלון 30 תל אביב

ז בשבט
5.2.25

יום שלישי
25.2.25

ארוחת בוקר מפנקת

פגישות וובינר מקצועיות

ההזדמנות והמקום לפגוש את הקולגות של רשת פרח ברחבי הארץ בסדרת מפגשי זום ובהנחיית אשת מקצוע, תוכלי לשמוע העשרה ממוקדת לתחום המקצועי שלך, להיות חלק משו"ת ודיונים מקצועיים.

הנחות והטבות לקורסים

מדי תקופה נציע ונפרסם הטבות בהרשמה לקורסים חיצוניים מקצועיים במגוון תחומים, ובהנחה בלעדית ומשמעותית לעובדות פרח.

קרן מימון

למעוניינות בקורסים מקצועיים חיצונים, קיימת אפשרות להגיש בקשה לקרן המימון ולאחר בחינת הבקשה מטעם הקרן על פי התקנון, ייתכן ותזכי למימון.

ימי השתלמות

ימי השתלמות מקצועיים לאורך השנה עם ריכוז של העשרה מקצועית, מחקרית וטיפולית שהתחדשו בעולם לקידום הילדים עם מיטב המרצים בתחומם. על הדרך פינוקים וחוויה.

מה למדנו?

כל הידע שרכשנו ב'פרח לדעת'

אנחנו מזמינים אותך ליהנות מהשירותים שאנו מציעים לרווחתך,
לכל שאלה תוכלי ליצור עמנו קשר :)
EN
חיפוש