הגנים הרגשיים של פרח, מיועדים לילדים המוגדרים עם איחור התפתחותי משמעותי. העבודה בגן מתמקדת בהתנסויות במגוון תחומי ההתפתחות השונים ובהתאם לגיל. אנו מתייחסים בגנים אלו לכל תחומי התפקוד: מוטוריקה, שפה, משחק, התפתחות רגשית וחברתית.
העבודה בגנים אלו נעשית עם צוות פרא-רפואי מקצועי העובד על פי המטרות הפרטניות של כל ילד בעבודה אינדיבידואלית ותרגול בקבוצת הגן.
אנו שמים דגש על שיתוף מלא של ההורים, הכולל: קביעת מטרות משותפות, קשר יומיומי, פעילויות משותפות עם המשפחה, צפייה בטיפולים פרא-רפואיים, הדרכות הורים ועוד.
אחד העקרונות המובילים אותנו בגנים אלו הוא שילוב הילד בקהילה: במהלך השנה אנו בונים תוכנית שילוב המותאמת לרמתו של כל ילד ולצרכיו, כגון: שילוב חברתי, שילוב למטרת תקשורת, שילוב לימודי ועוד.
אנו רואים חשיבות עצומה בקשר רציף עם ההורים, ובאופן קבוע מעדכנים אותם בחוויות שהילד עובר במעון, בדרכי הטיפול, ובהתקדמות. בכל יום הילד חוזר עם מחברת קשר בה אנו כותבים מה קרה באותו היום, מצרפים תמונות של הילד ועונים על שאלות ההורים. בנוסף, אנחנו מקיימים פגישות קבועות בין ההורים לצוות המעון : עובדת סוציאלית, גננת והצוות הפרא-רפואי, ובונים יחד תוכנית שיקומית אישית לכל פעוט.
מעבר לכך ההורים מוזמנים לצפייה בטיפולים וההדרכות של הצוות המקצועי על מנת לאפשר להם להמשיך את רצף הטיפול גם במסגרת הביתית. בהתאם לצורך, אנו גם מבקרים בבתים כדי לעזור להורים להתאים ולהנגיש את הבית עבור הילד.
אנו רואים במעטפת ההוליסטית כלי חשוב בתקשורת בין המשפחה למסגרת החינוכית ולכן מקיימים גם קבוצות תמיכה וימי חוויה להורים, ימי הפנינג, ימי בילוי עם האחים, ערבי אמהות, ימי סבים וסבתות, הדרכות הורים ועוד. הכל במטרה להעניק למשפחות עטיפה מקצועית, מחבקת ומקדמת.
לשם כך גם הקמנו עבור ההורים את "האקדמיה להורים של פרח", שם אנו עורכים הרצאות והדרכות להורים בנושאים הרלוונטיים להתפתחות ילדיהם, מעניקים להם כלים מעשיים, ויוצרים קהילה תומכת.