למרות הלידה הקשה וההחייאה הממושכת, יעל הפתיעה את כולם, והצליחה להשתלב בגן רגיל

דף הבית » למרות הלידה הקשה וההחייאה הממושכת, יעל הפתיעה את כולם, והצליחה להשתלב בגן רגיל

למרות הלידה הקשה וההחייאה הממושכת, יעל הפתיעה את כולם, והצליחה להשתלב בגן רגיל

קשה שלא להתרגש כששומעים את סיפורה של יעל, שלמדה במעון השיקומי "פרח" בביתר עילית, והצליחה לנפץ את כל הנבואות הקשות שניבאו לה בתחילת חייה. 

כשאנו משוחחים עם דינה סגל, מנהלת המעון השיקומי פרח, על יעל שעזבה השנה את המעון, עיניה נוצצות לאחר שהיא מתארת ילדה עם יכולות מרשימות העולות על ילדים בני גילה. 

"יעל הגיעה למעון שלנו בגיל 8 חודשים במצב רפואי קשה מאוד לאחר לידת חירום, ולאחר שהרופאים נלחמו על חייה. למרבה הנס, יעל שרדה את ההחייאה, שהתה תקופה בטיפול נמרץ ושוחררה לקהילה, כאשר ההורים הופנו למעון השיקומי שלנו בביתר עילית", מספר סגל. 

"בהתאם לגילה הצעיר, וההיסטוריה הרפואית יעל שולבה בכיתת התינוקות ומהר מאד גילינו ילדה עם יכולת פנומנלית שמבצעת, מתרגלת ומפנימה ובהתאם לזה מתקדמת בקצב מעורר השתאות. לאחר כחודשיים היא עלתה לקבוצה הגדולה יותר וגם שם למרות גילה הצעיר היא התקדמה באופן מפתיע. לקראת סיום שנת הלימודים המשפחה הופנתה לנוירולוג שמלווה את הילדה מלידה בשאלה האם נכון לשלב אותה במערך החינוך הרגיל, והרופא ענה בהתרגשות שכן!"

לאחר התלבטויות רבות, מנהלת המעון בישוב בו מתגוררת יעל הוזמנה לצפות בה וענתה כי היא אכן תואמת את תפקודי הילדים בגילה ויכולה לעבור למעון הרגיל.

מנהלת המעון, דינה סגל, ביקשה מההורים שיחזרו לבית החולים לפגוש את הרופא שהתעקש והמשיך בהחייאה עם יעל כדי שיחזה בנס שהוא בעצמו חולל וזה יתן לו כוח למקרים דומים. לדבריה, המשפחה תיארה מפגש מרגש עד דמעות עם הרופא שהעריך את המחווה לבוא לשתף אותו בנס הגדול.

"המשפחה ממשיכה גם כיום להיות בקשר עם המעון ולשתף בהתקדמויות נוספות שהיו ליעל", משתפת סגל, "כיום יעל בכיתה א', נדרשת למעקב נוירולוגי, אבל מתפקדת בהתאם לבני גילה. היא ילדה מתוקה, וחכמה שהצליחה להתגבר על כל המכשולים שהחיים זימנו לה עוד מינקות, ומבחינתנו היא מהווה השראה עצומה שנותנת לנו כוח להמשך העבודה עם הילדים המיוחדים שלנו". 

 

EN
דילוג לתוכן