בתי ספר חינוך מיוחד אור החינוך

דף הבית » מוסדות » בתי ספר יסודיים » בתי ספר חינוך מיוחד אור החינוך

בתי הספר היסודיים "אור החינוך" לבנים, הממוקמים בערים אלעד וביתר עילית, מיועדים עבור ילדים בעלי קשיים רגשיים ולימודיים.

הגישה אותה אנו נוקטים בבתי הספר היא כי התלמיד הוא המטרה, והדרך אל המטרה עוברת בחינוך למצוינות בכל התחומים, ביחס אישי חם ואוהב, בהדגשת מעלותיו ויכולותיו של התלמיד, בהקניית ערכים ומידות טובות ובפעילות מגוונת ועשירה שמטרתה להביא לרווחתו והצלחתו של כל תלמיד ותלמיד.

תלמודי התורה 'אור החינוך' שוכנים בקמפוסים רחבי ידיים עם חדרי לימוד מרווחים וחדרי חוגים מושקעים. מערכת הלימודים נבנתה מתוך מחשבה על הצלחתו של התלמיד והכנתו לחיים. שעות הלימודים מחולקות בין לימודי קודש, לימודי חול, אנגלית, מחשבים וספורט. מערכת שעות הלימודים היא מהשעה 8:00 עד 16:00.

לוח החופשות נקבע על פי הלוח של משרד החינוך.

דרכי טיפול

בשעות הצהריים התלמידים נהנים מחוגי העשרה בתחומים שונים:

מוזיקה-  בחוג המוזיקה מנגנים התלמידים בכלי נגינה מגוונים: גיטרות, אורגנית, מערכת תופים, דרבוקות ועוד. במהלך השיעורים אנו לומדים על תורת המוזיקה והשירה יחד עם תיפוף, נגינה, ושירה במקהלה, כאשר בכיתות הגבוהות אנו לומדים גם את יסודות ההקלטה באולפן, תוך שימוש בציוד מקצועי ובעזרת מורים בעלי ניסיון רב בתחום.

נגרות- בשיעורים אלו, התלמידים לומדים את תורת הנגרות ושימוש בעץ , יחד עם התנסות בבניית מוצגים שונים מעץ.

אמנות- חדר האמנות מאובזר מקיר לקיר בצבעים מכל הסוגים, מכחולים, פלסטלינה, חימר וגבס כך שהתלמידים יכולים לתת ביטוי ליצירתיות שבתוכם. עם הכוונה של מורה מקצועית נהנים התלמידים משלל יצירות אמנות ברמה גבוהה וחווים חוויות של הצלחה והנאה.

כלכלת בית- במטבח שלנו מקבלים התלמידים מושגים שונים בכלכלת בית. הם לומדים את כללי ההיגיינה הנחוצים, שימוש בכלי מטבח שונים, קריאת מתכונים וכלכלה נכונה ומאוזנת. מידי שבוע התלמידים מכינים בעזרת מורה תבשיל או מאפה להנאתם.

חקלאות- תלמידי "אור החינוך" באלעד, מבקרים באתר החקלאי במתחם הפארק הארכיאולוגי בעיר, שם הם לומדים על סודות הזריעה, ההשקיה והטיפוח של הצומח, עד קצירת הפרות בשילוב למידה חוויתית של מצוות התלויות בארץ.

כישורי חיים- התלמידים לומדים בדרך חווייתית על היכולת שלהם להסתדר בחיים, בחברה ובבית. באמצעות מערכת של סיטואציות חברתיות בדרמה ומשחק, מתרגלים הילדים דילמות וקשיים שעלולים להתעורר ומקבלים כלים להתמודדות.

תלמוד התורה 'אור החינוך' באלעד, הוקם מתוך תלמוד התורה המשלב 'תורת חסד' ושוכן בתוך הקמפוס של 'תורת חסד'. יחד חווים הילדים פעילויות חברתיות משותפות, תכניות ומבצעים, הרצאות ומסיבות בערבי חגים, השומרים על החיבור והקשר בין שני בתי הספר.

 

צועדים יחד

אנו רואים במעטפת ההוליסטית כלי חשוב בתקשורת בין המשפחה למסגרת החינוכית ולכן מקיימים גם קבוצות תמיכה וימי חוויה להורים, ימי הפנינג, ימי בילוי עם האחים, ערבי אמהות, ימי סבים וסבתות, הדרכות הורים ועוד. הכל במטרה להעניק למשפחות עטיפה מקצועית, מחבקת ומקדמת.

לשם כך גם הקמנו עבור ההורים את "האקדמיה להורים של פרח", שם אנו עורכים הרצאות והדרכות להורים בנושאים הרלוונטיים להתפתחות ילדיהם, מעניקים להם כלים מעשיים, ויוצרים קהילה תומכת.

בתי ספר חינוך מיוחד אור החינוך

אור החינוך ביתר

בית הספר "אור החינוך", הינו תלמוד תורה באידיש, עבור תלמידים חסידים בעלי קשיים לימודיים ורגשיים....

אור החינוך אלעד

אור החינוך הוא בי"ס לחינוך מיוחד עבור ילדים המאופיינים עם לקות למידה וכן קשיים התנהגותיים-...
EN
דילוג לתוכן